Romantiskt? Eller?

23/4 - 04
Ute faller regndropparn
Likt tårar ner för dina kinder
Du ser dem hand i hand
Du blundar och drömmer dig bort
Undrar varför solen inte skiner

Jag står i fönstret och ser dig gå sakta bakom dem.

Regndropparna faller sakta ner mot marken
Det är lite dimmigt ute
Du vandrar i en värld av tankar
Bakom den du älskar
Du blundar och drömmer dig bort
Undrar varför solen inte skiner

Jag står i fönstret och ser dig gå sakta bakom dem.

Jag tittar på dig när du sakta går ifrån mig
Utanför fönstret faller regndropparna
Likt tårar ner från mina kinder
Jag vandrar i en värld av tankar
Jag blundar och drömmer mig bort
Undrar varför du gått.


4/5 - 05
Det faller ett löv från trädets krona
Det faller som du
Sakta med vinden dalar det neråt
Bland många andra men ändå så ensam

Lövet följer med vinden uppåt igen
Du har träffat en flicka
Det vill tillbaka till trädet
Kämpar men kommer aldrig tillbaka

Marken närmar sig
Nu finns ingen återvändo
Ingen kraft
Inget liv

Lövet ligger nu på marken
Orkar inte ta sig upp
Det finns inget kvar
Bara lägga sig ner och dö

Precis som du
precis som du

11/1 - 08
Två
Vi två
Lika men ändå så olika
Vi står här idag
Båda undrande var åren har tagit vägen
Kanske önskar vi att vi gjort saker annorlunda
Kanske var det meningen att det var så här det skulle sluta...

Med frågor som aldrig besvarades
Med frågor som aldrig kommer besvaras
Varför valde vi de vägar vi gjorde?
Vart är vi egentligen på väg?


Hur vet man om man valt rätt?

Hur hamnade vi här?

"She spent her whole life trying to forget"

Kommentarer
Postat av: Syrran

Det var fint skrivet!! är det du som har skrivit eller? Min favorit är denna:



Jag är ledsen

men kan inte gråta



Jag vill känna

men känslorna är borta



Det som är kvar är ett skal

Själen den är borta, den har gått.



Har skriviten själv, när det var som jobbigast. Kram Syrran

2008-09-30 @ 09:35:17
Postat av: Jennie | Köping

Så fint skrivet:)

2008-09-30 @ 19:46:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0