Dålig fantasi o jävligt trött

Idag är jag bara för trött för att skriva något. kan bli att man skriver lite när man kommer hem

så ni får nöja er med lite "Tjuvlyssnat"


Klassrum i en skola i Linköping

Två tjejer ~14 sitter och pratar.
Tjej 1: Jag ser att du inte har din iPod idag.
Tjej 2: Nej, jag har tappat bort den.
Tjej 1: Jaså, var tappade du bort den då?
Tjej 2: Men är du dum eller? Det är väl klart att jag inte vet det. Hade jag vetat det hade den ju inte varit borta.
Tjej 1: Aha, man kanske inte kan fråga det? Men... när tappade du bort den då?

Skolmatsal, Söderköping

Tre gymnasietjejer sitter och pratar om lite allt möjligt.
Tjej 1: Asså, jag har tänkt på en grej... Det där med ränta på lån är ju kanske knäppt!
Tjej 2: Vadårå?
Tjej 1: Jo, men det blir ju typ högre avgift efter ett år!
Tjej 2: Mmm...
Tjej 1: Ja, fan vad jobbigt om man tar ett lån en dag innan det gått ett år!
Tjej 2 och 3 tittar på varandra sen på tjej 1, sen blir det tyst runt bordet.

Biosalong, Linköping

Två tjejer ~18 sitter längst bak i biosalongen. En reklamfilm visas från Banverket. Reklamfilmen handlar om barn som utmanar varandra att springa på spåren och hoppa undan precis innan tågen kommer. I slutet visas texten: "Varje år dör unga på spåren. Helt i onödan"
Tjej 1: Vad då "i onödan"? Om de springer på spåren får de skylla sig själva!
Tjej 2: Mmm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0